Witaj! Logowanie Rejestracja

"Krzywda społeczna, nędza, ubóstwo." - bibliografia, Jak połączyć w całość?
#1
Witam !
Temat mojej pracy maturalnej to:
Krzywda społeczna, nędza, ubóstwo. Przedstaw zagadnienie odwołując się do wybranych przykładów literackich i malarskich

Niestety obudziłem się trochę za późno i na pojutrze muszę oddać bibliografię maturalną. Z literatury wybrałem Lalkę, Ludzi Bezdomnych, Zdążyć przed Panem Bogiem/Chłopi. Sęk w tym, że nie mam jeszcze koncepcji jak to wszystko połączyć i co będzie tym łącznikiem miedzy lekturami. Nauczycielka powiedziała, że "Zdążyć..." raczej nie pasuje bo sama nie wie jak to połączyć z resztą lektur. Z malarstwa wybrałem "Pogrzeb chłopski" i prawdopodobnie wezmę "Powiśle" ale co do tego nie jestem pewien. Głównie chodzi mi o literaturę, więc prosiłbym o pomoc w tym kierunku.
Z góry dzięki za odpowiedź
 
Reply
#2
Weź jak już "Chłopów" zamiast "Zdążyć przed Panem Bogiem".
 
Reply
#3
No ok, a może jakaś podpowiedź jak to połączyć ?
 
Reply
#4
Ale o jakim łączniku mówisz? Masz lektury i je omawiasz, masz obrazy i tak samo je omawiasz. W tej lekturze mamy taki obraz nędzy w tej taki, na tym obrazie widzimy itd.
 
Reply
#5
Dobra, przygotowałem coś takiego, ale jeszcze przydały by mi się ze dwa dodatkowe wnioski, a kompletnie nie mam pomysłu. Jeżeli ktoś miałby pomysł to prosiłbym o podzielenie się Uśmiech
1. Teza:
Zagadnienie krzywdy, nędzy i ubóstwa, w literaturze i malarstwie, przedstawiane jest bardzo podobnie.
2. Kolejność prezentowanych treści:
a. Sytuacja biedaków w XIX wieku (zmiany polityczne, kapitalizm, wyzysk w miastach, zniesienie pańszczyzny i jej konsekwencje dla mieszkańców wsi).
b. Ogólne przedstawienie zagadnienia w poszczególnych lekturach (wygląd miejsc, wygląd ludzi, zachowanie, przyczyny).
c. Zaprezentowanie poszczególnych obrazów (sceneria, kolorystyka, nastrój, kto i co jest na obrazie).
d. Zestawienie fragmentów literatury i odpowiedniego obrazu, przedstawienie podobieństw.
3. Wnioski:
a. Obraz krzywdy, nędzy i ubóstwa ukształtowany pod wpływem historii.
 
Reply
#6
Ten 3a to jest wniosek czy jakaś część prezentacji? Inaczej bym to sformułował trochę...
 
Reply
#7
Wniosek, ale będę go jeszcze omawiał bardziej szczegółowo.
 
Reply
#8
Znaczy się to ma być informacja dla Ciebie. Jeśli po przeczytaniu tego będziesz wiedział co mówić to jest w porządku.
 
Reply
  


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ustny - Język polski - Problemy Bibliografią
Witam ! Mój temat brzmi " Biesiada i kulinaria jako przejaw życia towarzyskiego" . Otóż mam problem z dobraniem do niego odpowiednich utworów . Do literatury podmiotu wpisałam : " Pan Tadeusz" ; "O zachowaniu się przy stole " ; " Miło Szaleć kiedy czas po temu" oraz " Chłopi" . Największy problem stanowi dla mnie literatura przedmiotu. Proszę o jak najszybszą pomoc czy pomysły ( nawet zmieniając literaturę podmiotu)
paulina.helen 3 3,459 31-03-2014, 16:41
Ostatni post: lewka



Browsing: 1 gości