30-05-2014, 17:28
Zarobki copywritera zależą od ilości zleceń, jakie dostaje. Najważniejsze to rozróżnić typy pracy copywritera, gdyż jest ich kilka. Najwięcej zarobi copywriter zajmujący się pisaniem tekstów do reklam, na plakaty, ogłoszenia i wymyślaniu tekstów do działań typowo marketingowych - w dużych miastach i w dużej agencji reklamowej przy dużych zleceniach copywriter faktycznie może i zarobić ponad 5 tysięcy złotych.
Można by rzec, że najniżej w hierarchii copywriterskiej stoją osoby zajmujące się pisaniem artykułów, tekstów na potrzeby agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych i marketingiem w wyszukiwarce. Takie osoby nie zarobią z reguły więcej niż 2000 zł brutto, poza tym ich praca rzadko jest pracą stałą (na etacie) gdyż jest to po prostu dzieło bądź tymczasowe zlecenie. Zaletą takiej pracy jest fakt, iż najczęściej odbywa się ona zdalnie.
Praca w międzynarodowej, dużej korporacji i w prestiżowych agencjach reklamowo - marketingowych jest związana z wynagrodzeniami rzędu nawet i 5-6 tysięcy złotych miesięcznie (netto).
Można by rzec, że najniżej w hierarchii copywriterskiej stoją osoby zajmujące się pisaniem artykułów, tekstów na potrzeby agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych i marketingiem w wyszukiwarce. Takie osoby nie zarobią z reguły więcej niż 2000 zł brutto, poza tym ich praca rzadko jest pracą stałą (na etacie) gdyż jest to po prostu dzieło bądź tymczasowe zlecenie. Zaletą takiej pracy jest fakt, iż najczęściej odbywa się ona zdalnie.
Praca w międzynarodowej, dużej korporacji i w prestiżowych agencjach reklamowo - marketingowych jest związana z wynagrodzeniami rzędu nawet i 5-6 tysięcy złotych miesięcznie (netto).